2012. augusztus 4., szombat

Liebster Award

Én is megkaptam a blogger-díjat, nagyon köszönöm Onamsik-nak. :)

A szabályok:
Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
11 embert meg kell jelölni és linkelni
Nincs visszaadás/visszajelölés


Szóval 11 dolog rólam:
1. Imádom a csokoládét, több táblával is meg bírok enni egyszerre.
2. A csillagjegyem vízöntő, belőlünk van a legkevesebb. Ja és ráadásul Valentin-napon születtem.
3. Betegesen vigyázok a könyveimre, szinte mindegyik úgy néz ki, mintha nem is olvastam volna őket.
4. Nagyon félek a magasban és a csigalépcsőn.
5. Balkezes vagyok.
6. Az álommunkám az lenne, ha tesztolvasó lehetnék valamelyik kiadónál, mondjuk a Könyvmolyképzőnél.
7. Van egy kutyám, Szutyi, akit imádok.
8. Minden hónapban veszek minimum egy könyvet, még akkor is, ha éppen másra kéne az a pénz.
9. Laktózérzékeny voltam kiskoromban, kinőttem, aztán pár éve ismét előjött. Sajnos már nem fog elmúlni.
10. Nagyon szeretem a jazzt, bluest és a nagy rocklegendákat.
11. A legújabb kedvenc íróm Gail Carriger.



És most jöjjenek a kérdések és a válaszaim:
 1. Hány könyvet olvasol egyszerre? Egy könyvnek szenteled minden figyelmedet, vagy szeretsz egyszerre többet olvasni?
Amióta regisztrált tag vagyok a molyon, azóta többet olvasok egyszerre. Régebben mindig egyet olvastam csak.

2. Ki a kedvenc íród és mi fogott meg benne?
Több kedvenc íróm is van, Neil Gaimant például azért szeretem, mert hihetetlenül egyedi minden írása, szeretem, ahogy a könyveiben keverednek a mesés elemek a fantasyval. Nagyon örülnék, ha olyan fantáziával lennék megáldva, mint ő.
Nagyon szeretem még Jane Austent is, gyönyörűen ír, remek humora van és a könyveiben ott van az a naivitás, amitől annyira szerethető lesz az egész.

3. Mi a fontos számodra egy jó könyvhöz? (pl. a történet, az író stílusa, műfaj, hosszúság, stb.)
Jó kérdés, a stílus mindenképpen meg kell, hogy fogjon, nem szeretem, ha egy könyvnek lebutított nyelvezete van; a jó történet is nagyon fontos, imádom az olyan történeteket, amik magukba tudnak szippantani. Műfaji megkötés nálam nincsen, mindent olvasok (de fantasyt a legszívesebben.) és minden műfajből vannak kedvenceim és nálam a hosszúság sem feltétel a jó könyvhöz. Ott van például Steinbeck Egerek és emberek című könyve: nagyon rövid, de az egyik kedvencem. De imádtam a Tetovált lány trilógiát és a Katedrálist is, amik pedig elég nagy terjedelműek.

4. Melyik volt az a könyv, ami annyira nem tetszett, hogy nem tudtad végigolvasni? (Már ha egyáltalán volt ilyen.)
Nekem Mostanában Grecsó Krisztián Mellettem elférsz című könyve volt ilyen. Csak kb. 50 oldalt olvastam belőle, mert akárhányszor belekezdtem, mindig elaludtam. Rettenetesen unalmas volt, de nem tudom, hogy a könyv volt ennyire rossz, vagy én nem voltam ráhangolódva. 
Egyébként nagyon ritkán hagyok félbe könyvet, még ha nem is tetszik annyira, végig szooktam "küzdeni" magam rajta.

5. Inkább könyvtárba jársz, vagy inkább megveszed azokat a könyveket, amiket el szeretnél olvasni? (esetleg más egyéb verzió, pl. e-book, kölcsönkéred ismerőstől, stb.)
Vannak könyvek, amikben biztos vagyok, hogy imádni fogom, azokat meg szoktam venni, a többit könyvtárból hozom ki. Nagyon szeretek könyvtárba járni. :) Ami esetleg ott nincs, azt megpróbálom kölcsönkérni valakitől. Azokat is megveszem utólag, amiket elolvastam mondjuk a könyvtárból és nagyon imádtam.

6. Melyik az a könyv, amit már régóta tervezel elolvasni, de mindig csak halogatod?
Több ilyen is van sajnos: ott áll a polcomon Jane Austen Emmája, amit még nem olvastam, de régóta tervezem elolvasni Dallos Sándortól az Aranyecsetet és a Nap szerelmesét, vagy Szabó Magdától az Abigélt is, amit még nem olvastam soha.

7. Mely könyveket kedveled jobban, amiket egy külső mesélő mond el, vagy amikben a szereplők szemszögéből van leírva a történet?
Én jobban szeretem, ha a szereplő szemszögéből olvashatom a történetet, úgy jobban bele tudom élni magam a sztoriba.

8. Melyik könyv szerinted az, amit mindenkinek el kéne olvasnia? Miért?
A már feljebb említett Egerek és emberek Steinbecktől lenne az egyik, amit mindeni kezébe odaadnék. Nagyon elgondolkodtató könyv és jól megmutatja, mennyire elidegenedtek az emberek egymástól.
A másik Suzanne Collins trilógiája. Most, a valóságshowk korában igen tanulságos olvasmány. Nem sok kell  és nálunk is ilyen műsorra vágynak majd azok az emberek, akik már unják a való világot meg a Győzike showt.

9. Hogy veszel könyvet? Csak azt veszed meg, amit már előtte hosszas mérlegelés után kiválasztottál, vagy csak bemész a könyvesboltba azzal a címszóval, hogy majd találsz valamit, ami tetszik?
Sajnos azt nem engedhetem meg magamnak, hogy csak úgy megvegyek bármit, ezért én jól átgondolom, kiválasztom, sokszor megvárom, míg valamelyik webáruházba leakciózzák.

10. Puha vagy keménykötésű könyv?
Nekem tökéletesen mindegy, puhaborítósokat szoktam venni, ha mindkét borítóval kiadják, de csak azért, mert olcsóbb. 

11. Volt-e már könyvvel kapcsolatos álmod? Ha igen, mi volt az?
Olyan többször előfordult, hogy az éppen olvasott könyv szereplőivel és történéseivel álmodtam, de most nem tudnék felidézni egy konkrét álmot, mert nem szoktam sokáig emlékezni az álmaimra.

Köszönöm a kérdéseket , nagyon ötletesek voltak.:DD

Most következzenek az én kérdéseim:
1. Volt gyerekkorodban olyan meghatározó olvasmány, amire a mai napig emlékszel? Esetleg olyan, ami miatt megszeretted az olvasást?
2. Van olyan könyv, amit semmi pénzért nem olvasnál el? Ha van, miért?
3. A magyar vagy a külföldi írókat kedveled jobban?
4. Milyen típusú karakterekkel tudsz azonosulni?
5. Mielőtt belekezdesz egy könyvbe, elolvasod róla a véleményeket vagy jobban szereted, ha "tiszta lappal indul" a könyv?
6. Mi fogott meg a kedvenc könyvedben /könyveidben?
7. Volt olyan könyv mostanában, amiben nagyon csalódtál akár pozitívan, akár negatívan?
8. Számít könyvvásárlásnál a borító?
9. Van műfaji kikötés vagy mindenevő vagy?
10. Csak olvasni szoktál vagy esetleg írással is foglalkozol?
11. Mi a véleményed a felkapott, "divatos" könyvekről? Elolvasod vagy taszít, ha valamit ennyire felkapnak?


 És akiknek szól: 
borostyan
Dorqa 
Csillagvirágszál 
Fleur_Rouge_Cerise
katacita

Midoriko
The_girl_on_fire 

Amadea
PuPilla
Liliane_Evans 
Pöfivonat

Remélem tetszeni fog Nektek is. :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése